آگوست 2, 2016

چگونه در ورد، رزومه بنویسیم؟ (بخش دوم)

در ادامه سلسله مباحث آموزش نوشتن رزومه در ورد ، بدون مقدمه سراغ روش دوم نگارش رزومه با استفاده از اصول و قوانین رزومه نویسی در ورد خواهیم رفت:

  1. بدانید که چه آیتم هایی باید در رزومه قرار دهید. قالبهای رزومه میتوانند بسیار مفید فایده باشند منتها بشرطی که شما در مورد چگونگی فرمت بندی رزومه ی خود مطمئن نباشید یا در استفاده از ابزارهای فرمت بندی در ورد یا سایر نرم افزار های پردازش واژه با اطمینان عمل نکنید. اگر ترجیح میدهید که فرمت خود را ایجاد کنید و از قالب استفاده نکنید، با طرح ریزی و قالب بندی مطالبی که میخواهید در رزومه بگنجانید شروع کنید و سازماندهی مطالب را بررسی نمایید. یک رزومه بایستی عموما شامل موارد زیر باشد:
  • صلاحیت ها و آموزش
  • تجارب کاری و داوطلبانه
  • مهارتها و کیفیت ها
  • همچنین بایستی شامل جزئیات و ارتباطی کاملی باشد که مراجع و منابع آن در دسترس قرار داشته باشد.
 چگونه رزومه بنویسیم؟ نگارش رزومه ، رزومه در ورد ، تایپ رزومه در ورد، اصول نوشتن رزومه تحصیلی ، اصول نوشتن روزمه کاری
چگونه رزومه بنویسیم؟ نگارش رزومه ، رزومه در ورد ، تایپ رزومه در ورد، اصول نوشتن رزومه تحصیلی ، اصول نوشتن روزمه کاری

۲٫یک رزومه ی کرنولاجیکال (با تسلسل زمانی و به ترتیب) را بررسی کنید. انواع مختلفی از رزومه وجود دارد که شامل رزومه های تریبی از نظر زمانی ، رزومه های عملیاتی و رزومه های ترکیبی و تاریخچه ی مختصری از زندگی (CV) میباشد. رزومه ی با تسلسل زمانی ، تجارب شما را از نزدیکترین موقعیت تا قدیمی ترین موقعیتتان (شغلی یا تحصیلی) با توجه به مسئولیتهای هر رده و موقعیت با ذکر عنوان و تاریخ ، لیست میکند. این نوع رزومه به شما در نشان دادن سیر پیشرفت زمانی تان کمک خواهد کرد.

بیشتر رزومه های با تسلسل زمانی تنها ۵ تا ۱۰ موقعیت شغلی اخیر شما را لیست میکنند.

شاید بخواهید موقعیتهای خود در زمانی پیش از آن را هم بررسی کنید اگر که فکر میکنید در کسب شغل موردنظر ، موثر است.

این یک قالب کاری آمریکایی است که ترجیحاً در رزومه استفاده میشود.

 چگونه رزومه بنویسیم؟ نگارش رزومه ، رزومه در ورد ، تایپ رزومه در ورد، اصول نوشتن رزومه تحصیلی ، اصول نوشتن روزمه کاری
چگونه رزومه بنویسیم؟ نگارش رزومه ، رزومه در ورد ، تایپ رزومه در ورد، اصول نوشتن رزومه تحصیلی ، اصول نوشتن روزمه کاری

۳٫ در مورد رزومه ی عملیاتی محتاط باشید: رزومه های عملیاتی ، ابتدا مهارتهای شغلی کلیدی شما را لیست میکنند و سپس با لیستی از موقعیتها شما کار کرده و آنها را رد گیری میکنند. این کار برای برجسته سازی مهارتهای خاصی مفید فایده است در حالیکه فواصل و خلا های سابقه ی شغلی شما را پنهان میکند اما عموماً برای دانشجویان یا افراد تازه فارغ التحصیل توصیه نمیشود که از این فرمت استفاده کنند. این فرمت میتواند برای افرادی که در صدد ترجمه ی مهارتهای شغلی خود برای یک زمینه ی متفاوت هستند، مفید فایده باشد.

 

 چگونه رزومه بنویسیم؟ نگارش رزومه ، رزومه در ورد ، تایپ رزومه در ورد، اصول نوشتن رزومه تحصیلی ، اصول نوشتن روزمه کاری
چگونه رزومه بنویسیم؟ نگارش رزومه ، رزومه در ورد ، تایپ رزومه در ورد، اصول نوشتن رزومه تحصیلی ، اصول نوشتن روزمه کاری

۴٫ رزومه ی ترکیبی را بشناسید: سومین گزینه، رزمه ی ترکیبی است که گاهی تحت عنوان رزومه ی مهارت محور نیز از آن یاد میشود. این فرمت شما را قادر میسازد تا مهارتهای خود را با اولویت بیشتر برجسته سازید اما آنها در در تجربه ی کاری خاصی معطوف میکند. این کار برای زمانی مفید است که مهارتهای شما با تجارب کاری تان برای موفعیتهای موردنظر مرتبط باشد یا این فرمت برای برخی از کارفرمایان ناآشناست و معمولا ترجیح داده میشود تا رزومه با تسلسل زمانی بکار رفته و انتخاب شود.

رزومه ی ترکیبی ، مهارتهای کلیدی شما را قبل از ارائه ی یک پیش زمینه ی کوتاه از تجاربتان لیست میکند.

این نوع رزومه میتواند برای افرادی که در حال ورود به بازار کاری با تجربه ی کم هستند و یا افرادی که در تکاپوی تغییر شغل هسند، مفید باشد.

 چگونه رزومه بنویسیم؟ نگارش رزومه ، رزومه در ورد ، تایپ رزومه در ورد، اصول نوشتن رزومه تحصیلی ، اصول نوشتن روزمه کاری
چگونه رزومه بنویسیم؟ نگارش رزومه ، رزومه در ورد ، تایپ رزومه در ورد، اصول نوشتن رزومه تحصیلی ، اصول نوشتن روزمه کاری

۵٫ یک CV یا همان تاریخچه ی مختصری از زندگی را بررسی کنید: این تاریخچه ، اهداف پایه ای مشابه ررزومه را ارائه میکند اما کنوانسیون ها و اصول مختلفی دارد که نگارش آنرا مدیریت میکنند. تاریخچه زندگی یک لیست جامع از تجارب شغلی شما در حال حاضر تا شغل قبلی و قبل تر میباشد. بر عکس رزومه ی عملیاتی و زمانی که معمولا ۱ تا ۲ صفحه هستند، یک CV به اندازه ای طولانی است که بتواند در قالبی فشرده همه ی تجارب شما را بازگو کند.

یک CV عموماً زمانی بکار میرود که در تکاپوی انتخاب موقعیتی در اروپا هستید و زمانیکه موقعیتی را در دانشگاه یاکالجی پیگیری میکنید.

CV ها میتوانند به عنوان اسناد زندگی مطرح شوند بطوریکه سوابق کاری و دستاوردهای شما را منعکس کرده و لحظاتی که موجب رشد و پیشرفت شما در طی زمانهای زندگی شده اند ،ر قالب رزومه بیان میکنند.

 

 چگونه رزومه بنویسیم؟ نگارش رزومه ، رزومه در ورد ، تایپ رزومه در ورد، اصول نوشتن رزومه تحصیلی ، اصول نوشتن روزمه کاری
چگونه رزومه بنویسیم؟ نگارش رزومه ، رزومه در ورد ، تایپ رزومه در ورد، اصول نوشتن رزومه تحصیلی ، اصول نوشتن روزمه کاری

در آموزش بعدی حول محور چگونگی نوشتن رزومه در ورد به تکنیک بعدی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید . . .

اگر تایپیست ماهری نیستید

اگر فرصت تایپ سفارشات خود را ندارید ، نگران نباشید!

میتوانید از ارزان ترین و با کیفیت ترین خدمات تایپ کشور بهره ببرید.

سفارشات خود را به ما بسپارید.

http://suntype.ir

http://suntype.ir
http://suntype.ir

52 دیدگاه در “چگونه در ورد، رزومه بنویسیم؟ (بخش دوم)

پاسخ دادن به auto insurance quotes لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *