آگوست 5, 2017 آموزش زبان ژاپنی

آموزش زبان ژاپنی (بخش اول)

آموزش زبان ژاپنی (جلسه اول)

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور ژاپن را دارند، همواره با یک سوال اساسی روبرو خواهند بود. چگونه زبان ژاپنی را یاد بگیریم؟ برای پاسخ به این سوال، با آموزش زبان ژاپنی ، با ما همراه باشید . . .

ژاپنی Konnichiwa یا (こんにちは) ، زبان گسترده ای برای یادگیری است خواه برنامه ای برای استفاده از آن در راستای هدایت کسب و کار، جذب رسانه های ژاپنی موردنظر نظیر مانگا یا صحبت با دوستان ژاپنی خود. نخست، ژاپنی میتواند ترسناک بنظر برسد بخصوص اینکه ارتباطی با زبانهای غربی نظیر زبان انگلیسی ندارد. سیستم نگارش و آداب و رسوم آن پیچیده است اما گرامز، طرز تلفظ  و مکالمات پایه آن، ساده است. با یادگیری برخی از عبارات مفید شروع کنید سپس آواها و سیستم های نگارش ژاپنی را تقسیم کنید.

چگونه زبان ژاپنی را یاد بگیریم؟

۱٫ سیستم های نگارش ژاپنی را یاد بگیرید.  زبان ژاپنی چهار سیستم نگارشی دارد که هر یک از آنها مشتمل بر کاراکترهای مختلف است. این سیستم بدون در نظر گرفتن سیستم نگارشی مبدا ، با ترکیبی از ۴۶ صدای پایه تلفظ میگردد. مرتب سازی سیستم های نگارشی مختلف و استفاده از آنها، بخش مهمی از یادگیری زبان ژاپنی است. در اینجا به اختصار بیان میکنیم که:

  • هیراگانا (Hiragana) یک هجابندی ژاپنی است. کاراکترهای فونتیکی که سیستم نگارش ژاپنی را تشکیل میدهند. بر خلاف الفبای زبان انگلیسی، هر کاراکتر بجای یک سیلاب قرار میگیرد بطوریکه شامل حرف صدادار و حرف صامت میشود.
  • کاتاکانا (Katakana) هم یک هجابندی است که اغلب برای کلمات خارجی یا صداهای نام آوا (شبیه صدای بنگ بنگ یا جیغ جیغ) استفاده میشود. بعلاوه، هرگانا و کاتاکانا برای گستره ی کاملی از صداها در زبان ژاپنی مورد بررسی قرار میگیرد.

سیستم های نگارشی زبان ژاپنی . . .

  • کانجی (Kanji) همان کاراکترهای چینی است که به عنوان سیستم نگارش ژاپنی مورد پذیرش قرار میگیرد.  در حالیکه هیرگانا و کاتاکانا ، حروف فونتیکی ساده ای هستند، اما کانجی ، ایدئولوگها (تجسم و نمايش عقايد و افکار و اجسام با تصوير یا مفهوم نگاشت) هستند. کاراکترهایی که معنادار هستند. صدها کاراکتر کانجی با حدود ۲۰۰۰ مورد وجود دارند. هیراگانا و کاتاکانا از این کاراکترها استخراج شده اند. همان۴۶ آوا که برای تلفظ هیراگانا و کاتاکانا مورد استفاده قرار گرفته اند، برای تلفظ کانجی نیز بکار میروند.
  • الفبای لاتین در ژاپنی برای نگارش کلمات اختصاری، نام شرکتها و سایر کلمات به دلایل زیبایی شناختی بکار میرود. با نام روماجی Romaji  (“حروف رومی”)، ژاپنی میتواند به حروف لاتین هم نوشته شود. این مهم در ژاپن اعمال نمیشود اما با شروع سخنران های ژاپنی برای تلفظ کاراکترهای ژاپنی بکار خواهد بود. با این وجود، صداهای زیادی در ژاپنی وجود دارند که بیان آنها با حروف لاتین مشکل میباشد و بسیاری از واژه های هم آوا (بسیار بیشتر از واژه های هم آوا در زبان انگلیسی) گیج کننده خواهند بود. بنابراین، دانشجویان ژاپنی ترغیب میشوند تا کاراکترهای زبان ژاپنی را هرچه زودتر بیاموزند و از استفاده ی حروف لاتین بسان یک عصای کمکی، بهره نجویند.
آموزش زبان ژاپنی
آموزش زبان ژاپنی

کلاس رایگان زبان ژاپنی

۲٫ تلفظ ژاپنی را تمرین کنید. این ۴۶ آوا در زبان ژاپنی متشکل از یک تا پنج آوای صدادار و ترکیبی از آواهای بی صدا و صدادار به استثنای یک آوای بی صدا است. آواهای صدادار قابل صرف کردن نیستند. (بر خلاف زبان انگلیسی در جایی که حرف “a” در کلمه ی apple و ace متفاوت است.) شما می توانید با تمرین تلفظ و با یادگیری چگونگی تلفظ هر کاراکتر در هیراگانا و کاتاکانا شروع کنید.مثال زیر را برای نمونه ببینید که چگونه این آواها را تلفظ میکند.

  • بر لحن صدای آواهای مختلف تمرکز کنید. تغییرات در آواها ، معنای لغاتی که تلفظ میکنید را تغییر میدهد. یک سیلاب طولانی شاید معنای کاملاً متفاوتی از آواهای مشابه کوتاه تر داشته باشد. (برای مثال o در برابر oo)
آموزش زبان ژاپنی
آموزش زبان ژاپنی

۳٫ تغییرات را در آواهای پایه یاد بگیرید! کاراکترهای ژاپنی علائمی اضافه میکنند تا نشان دهند که بایستی بصورت متفاوتی تلفظ شوند. گاهی هم معنای واژه را تغییر میدهند. این مسئله شبیه به تلفظ حرف s شبیه به z در انگلیسی است.

  • آواهای بی صدای دشوار به سختی بین دو آوا تلفظ میشوند.
  • آواهای صدادار طولانی که با نگه داشتن آوای صدادار برای یک مدت اضافی تلفظ میشوند، از آواهای کوتاه تشخیص داده میشوند و کلمه ی متفاوتی را نشان میدهد.
آموزش زبان ژاپنی
آموزش زبان ژاپنی
یادگیری زبان ژاپنی

۴٫ گرامر زبان ژاپنی را یاد بگیرید. دانستن قوانین گرامری پایه به شما کمک خواهد کرد تا درک و فهم زبان ژاپنی را آغاز کنید و جملات خود را بسازید. گرامر ژاپنی ساده و قابل انعظاف است. بنابراین، تلفیق رشته ای از کلمات با یکدیگر آسان است تا جمله ای را بسازیم.

  • فاعل، انتخابی و قابل چشم پوشی است.
  • گزاره در زبان ژاپنی همیشه در انتهای جمله می آید.
  • اسم ها در زبان ژاپنی  مبتنی بر جنسیت نیستند. بیشتر اسامی شکل جمع مجزایی ندارند.
  • فعلها  در زبان ژاپنی با توجه به فاعل (مرد،زن،شیء) تغییر نمیکنند. آنها با توجه به تعداد (مفرد یا جمع) هم تغییر نخواهند کرد.
  • الفاظ که کلمات را تحت عنوان فاعل، مفعول و غیره مشخص میکنند، همیشه به دنبال کلماتی که با آنها ارتباط دارند، می آیند.
  • تلفظ فردی (مانند من و شما، I و you و …) با توجه به سطح ادب و رسمیت متفاوت هستند که در هر موقعیت موردنیاز خواهند بود.
آموزش زبان ژاپنی
آموزش زبان ژاپنی

با آموزش زبان ژاپنی بصورت رایگان با ما همراه باشید تا روش های دیگر فراگیری زبان ژاپنی را به شما بیاموزیم.

اگر هنوز مترجم ماهری نشده اید

اگر فرصت ترجمه سفارشات خود را ندارید ، نگران نباشید!

میتوانید از با کیفیت ترین خدمات ترجمه در تنها دارالترجمه تخصصی و آنلاین کشور با تعرفه دانشجویی بهره ببرید.

سفارشات خود را به ما بسپارید.

http://suntype.ir

http://suntype.ir
http://suntype.ir

35 دیدگاه در “آموزش زبان ژاپنی (بخش اول)

  1. شما به ما تجربه می کنید بسیار خوب است
    من خیلی خوشحالم
    از آنجا که یادگیری و احساس آسان تر است
    از وب سایت مورد علاقه خود بسیار سپاسگزارم شما تجربه خود را به ما می دهید
    من برای شما موفقیت زیادی کسب کرده ام

  2. سلام و احترام خدمت مدیر وبسایت
    بنده از مطالب سایت شما لذت بردم و استفاده کردم تبریک میگم سایت خوبی طراحی کردید خواستم از زحماتتون تشکر کنم، باز هم مطالب وبسایت شمارو پیگیری و استفاده خواهم کرد

  3. با سلام و درود فراوان خدمت دست اندرکاران وبسایت ممنون از اطلاعات مفیدی که برامون به اشتراک می گذارید مطالب سایت شما رو پیگیری خواهم کرد موفق و موید باشید

  4. سلام و سپاس فراوان از اشتراک گذاریتون مطالب سایت عالیه
    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *