جولای 10, 2016

چگونه زبان انگلیسی را بیاموزیم؟(بخش اول-آموزش Reading زبان انگلیسی)

آموزش Reading زبان انگلیسی

در دنیای امروزه و عصر ارتباطات، تسلط به زبان بین المللی از مهم ترین مهارتهای موردنیاز است. افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، در امر ترجمه متون انگلیسی ، مکالمه به زبان انگلیسی ، ترجمه آنلاین و ترجمه انگلیسی به فارسی یا ترجمه فارسی به انگلیسی هم تواناتر خواهند بود. در واقع راحت تر خواهند بود. اما برعکس این رخداد همیشه ممکن نیست.یعنی کسی که ترجمه خوبی دارد، الزاما تکلم انگلیسی مناسبی ندارد اما میتواند هم داشته باشد!

خب حالا برویم سراغ روش های فراگیری زبان انگلیسی! ما در سامانه آموزشی سان تایپ ، برآنیم تا به یادگیری زبان انگلیسی شما کمک کنیم. پس با ما همراه باشید:

یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی پایه ، اولین مرحله در برقراری ارتباط میباشد. در دنیای فناوری امروز، دنیایی مجازی از منابع مختلف را خواهید داشت. پس با این نکات شروع بکار کنید تا به زودی قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی باشید! قرار نیست انگلیسی را همانند بلبل صحبت کنیم! قرار است در ابتدا بتوانیم صحبت کنیم. زمانیکه صحبت روزمره بهتر شد، بلبل خودش به آواز درخواهد آمد!

روش اول: مطالعه (خواندن یا همان Reading):

الف: خودتان را با الفبا آشنا کنید: اگر زبان مادری شما لاتین باشد، این امر کار ساده ای خواهد بود. اگر این چنین نیست، با آواهای پایه ای هر حرف شروع کنید. ۲۶ حرف وجود دارد و هریک آوایی دارند.

در زبان انگلیسی برعکس زبان آلمانی، حروف انگلیسی با آوای مشخصی مرتبط نیستند. مثلا حرف a در سه لغت زیر هر یک به یک شکل تلفظ میشود: father, pathsay

آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

روش های آموزش Reading زبان انگلیسی، آیلتس و تافل

ب: معلم بگیرید: مهم ترین منبع شما بایستی یک فرد زنده ی واقعی باشد که به سوالات شما پاسخ دهد. این فرد قادر به ارائه خوراک تکلم شما خواهد بود تا مهارتهای شما را بهبود ببخشد. او حتی از شما درخواست میکند که صحبت کنید! مهارتی کهبه سختی در یادگیری زبان حاصل میشود. اما با معلم آسان خواهد شد. به نکات زیر توجه کنید:

ب۱:  Headway, Face2Face,  Cutting Edge همگی کتابهای مشهور و پرمخاطبی هستند. اما اگر معلم داشته باشید، قادر به یادگیری بهتر نکات این کتاب خواهید بود. اگر در جستجوی انگلیسی در شغل خود هستید یا انگلیسی محاوره ای را می پسندید، بهتر است که از یک کتاب روایی هم استفاده کنید. (مثلا کتاب داستان)

ب۲: بهترین معلم ، فردی است که حقیقتا معلم باشد! فقط به این دلیل که فردی میتواند به انگلیسی صحبت کند، الزاما معلم خوبی نیست. سعی کنید فردی را بیابید که کمی تجربه آموزشی و هدایت شما را داشته باشد. نه فقط تدریس! این یک مهارت است که هر کسی ندارد و معلم خوب قادر به هدایت شما با مهارتها و دانش و تجربه خود میباشد.

 آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

 

پ: آنلاین باشید! اینترنت ، پکیجی از منابع است که زمان شما را پر میکند و مهارت زبانی شما را تقویت میکند. هر وب سایت انگلیسی مناسب خواهد بود اما وب سایتی بهتر است که قابلیتهای شما را کنترل و هدایت کند. وب سایتهای انگلیسی ساده ی زیادی برای مطالعات ساده وجود دارند:

یکی از این وب سایتها ویکیپدیا به عنوان منبع بزرگ اطلاعاتی به زبان ساده و قابل فهم میباشد. با این سایت میتوانید به مطالعه مطالبی بپردازید که بدان علاقه دارید و انگلیسی هم بصورت همزمان یاد بگیرید. Breaking News English نیز وب سایت خوب دیگری برای مرور داستان های خبری به شمار می آید.

سایتهای خوب دیگری هستند که خوراک اطلاعاتی و یادگیری شما میباشند. GoodReads  یک قفسه انگلیسی ساده است که لیستی از کتابهای زیادی را در سطوح موردنظر شما در بر گرفته است.

 آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

روش های آموزش Reading زبان انگلیسی، جهت شرکت در آزمون های انگلیسی بین المللی

ت: به کتابخانه بروید: گاهی اینترنت قابل حمل و مشاهده در همه جا نیست. کتاب میتواند در دست شما قرار بگیرد و منبع خوبی بجای اینترنت باشد. میتوانید به سادگی مطالعه کنید و نت بردارید و نکاتی را در حاشیه کتاب بنویسید و لغاتی را که نمیدانید هایلایت کنید.

نترسید که با کتابهای کودک شروع می کنید! زبان ساده و همراه با نکات کوچک و بزرگ است که شما را یاری میکند. میتوانید خیلی ساده با گروه های سنی مختلف از کتابها کار کنید.

بایستی کتابی را انتخاب کنید که آن را دوست داشته باشید تا بتوانید و سعی کنید که آنرا بفهمید. بنابرین سعی کنید کتاب را با دست نوشته های خود ترجمه کنید تا قدرت ترجمه کتاب خود را بالا ببرید.

 آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

در آموزش های بعدی در ادامه همین پست به تشریح روش های یادگیری زبان انگلیسی به روش ساده و پایه میپردازیم. پس مطالب ما را در همین موضوع از دست ندهید. با ما همراه باشید . . .

اگر هنوز مترجم ماهری نشده اید

اگر فرصت ترجمه سفارشات خود را ندارید ، نگران نباشید!

میتوانید از با کیفیت ترین خدمات ترجمه در تنها دارالترجمه تخصصی و آنلاین کشور با تعرفه دانشجویی بهره ببرید.

سفارشات خود را به ما بسپارید.

http://suntype.ir

 

http://suntype.ir
http://suntype.ir

 

 

 

64 دیدگاه در “چگونه زبان انگلیسی را بیاموزیم؟(بخش اول-آموزش Reading زبان انگلیسی)

  1. First of all I want to say awesome blog! I had a quick question that I’d like to ask if you don’t mind.

    I was interested to find out how you center yourself and clear your head
    prior to writing. I’ve had a hard time clearing my thoughts in getting my ideas out
    there. I do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are generally lost
    just trying to figure out how to begin. Any recommendations or tips?
    Thanks!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *