جولای 12, 2016

چگونه زبان انگلیسی را بیاموزیم؟(بخش سوم-آموزش Speaking و Listening زبان انگلیسی)

آموزش Speaking و Listening زبان انگلیسی

همانطور که در دو پست قبلی پیرامون نیز ذکر شد، یادگیری انگلیسی به روش ساده یکی از بهترین روش ها برای فراگیری زبان است. آموزش Speaking و Listening زبان انگلیسی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر به تبلیغات پیرامونی نگاهی بیندازید، هر یک روش های خاصی را پیشنهاد می کنند که با فراگیری زبان در محیط، تفاوت دارد. زبان در محیط یک کشور خارجی به راحتی و سهولت فرا گرفته میشود. کافیست سه ماه به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید. خواهید دید که زبان را بهتر از بسیاری از زبان آموزان آموزشگاهی داخل کشور صحبت خواهید کرد. خب! ما امکان سفر نداریم! پس بهترین راه استفاده از روشی است که شرایط حضور در خارج از کشور را شبیه سازی کنید. پیچیده نیست! مطالعه کتاب های مناسب زبان اصلی ، تماشای فیلم ، مکالمه و نامه نگاری (ترجیحاً ایمیل یا چت همزمان یا برخط) با افراد خارجی در سامانه ای که در پست قبلی ذکر شد، و سایر روش هایی که در این پست و آموزش های بعدی بصورت مدون و اصولی از آن صحبت می کنیم. فراموش نکنید همه ی این بسترها و آموزش ها کاملا رایگان است!

و اما مرحله سوم در یادگیری زبان انگلیسی به روش ساده:
۳٫ صحبت کردن و گوش دادن ( Speaking & Listening ):

الف: به یک گروه مکالمه بپیوندید: اگر دانشکده ، دانشگاه یا مدرسه زبانی در منطقه خود دارید، شانس هایی هستند که شما را قادر به درگیرساختن در محیط فراگیری زبان قرار میدهد. شاید افراد دیگری را ملاقات کنید که به نظر میرسد مهارتهای بهتری دارند.

قبل از این که مکالمه را شروع کنید، بهتر است موارد زیر را بدانید:

  • شناخت اعداد ( از ۱ تا ۱۰۰ )
  • زمان ( اعداد ۱ تا ۵۹ و همینطور o’clock, past, and till )
  • روزهای هفته ( Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday )
  • عبارات معرفی کننده نظیر:

Hello! My name is…

How are you?

How old are you? I’m X years old.

What do you like? I like…

How is your family?

یادگیری زبان انگلیسی ، مهارت صحبت کردن و گوش دادن زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی ، مهارت صحبت کردن و گوش دادن زبان انگلیسی

روش های آموزش Speaking و Listening زبان انگلیسی، آیلتس و تافل

ب: تماشای ویدئو یا همان تماشای فیلم: همانند همیشه، YouTube یک منبع بزرگ برای دانش و اطلاعات میباشد.  صدها ویدئو اختصاص زبان آموزان ESL وجود دارد که ریتم ثابتی را رعایت میکنند و همگی در مورد گرامر و لغات گسترده هستند. ESL به معنای ” English as a second language یا انگلیسی به عنوان زبان دوم” می باشد.

خود را به فیلم های ESL محدود نکنید. اما از آنجایی که انگلیسی را کم کم یاد میگیرید، میتوانید به سرفصل های علایق خود نیز سری بزنید و آنها را مفید فایده ببینید. سعی کنید فیلم هایی ببینید که زیرنویس دارند تا بتوانید آنها را بخوانید. بسیاری از موزیک ویدئوها با خود متن ترانه را دارند که پیگیری و به خاطر سپردن آنها را آسان میسازد.

 یادگیری زبان انگلیسی ، مهارت صحبت کردن و گوش دادن زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی ، مهارت صحبت کردن و گوش دادن زبان انگلیسی

روش های آموزش Speaking و Listening زبان انگلیسی در آزمون های بین المللی زبان

پ: به برنامه های انگلیسی گوش دهید: اگر که یک برنامه زیرنویس دارد، زیرنویس آنرا روشن کنید و به نمایش ها یا اخبار انگلیسی مشهور گوش دهید. از این طریق شاید قادر به درک کامل همه ی آنچه که گفته میشود نباشید، اما هر چه که بیشتر مطالعه کنید، بیشتر درک میکنید و بیشتر قادر به توجه به برنامه خود خواهید بود. پادکست ها منابع خود دیگر هستند.

بخاطر داشته باشید که زمانی که گوش می دهید، هر سخنگو یک لهچه خاصی دارد. درک مکالمات برخی از سخنرانان ساده تر از برخی دیگر است. اگر به انگلیسی آمریکایی علاقه مندید، به سخنرانان آمریکایی گوش دهید. برای انگلیسی بریتانیایی ، سراغ برنامه های اروپایی بروید. مردم در سراسر دنیا به زبان انگلیسی صحبت می کنند و صدها گونه لهجه دارند. گاهی حتی با لهجه زبان مادری شان!

یک خبر خوب برای شما! فارغ از لهجه عمومی شما، بسیاری از افراد native  ( افرادی که زبان مادری شان انگلیسی است) ، قادر به درک شما خواهند بود. از آنجایی که انگلیسی انواع مختلفی دارد، سخنرانان native از راه های مختلفی سعی در درک صحبت های شما خواهند داشت.

 یادگیری زبان انگلیسی ، مهارت صحبت کردن و گوش دادن زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی ، مهارت صحبت کردن و گوش دادن زبان انگلیسی

با آموزش های بعدی ما همراه باشید. در ادامه با روش ها و متود های عملی تر در یادگیری زبان آشنا خواهیم شد و انگلیسی را فرا گرفته و مثل بلبل صحبت می کنیم! پس با ما باشید . . .

اگر هنوز مترجم ماهری نشده اید

اگر فرصت ترجمه سفارشات خود را ندارید ، نگران نباشید!

میتوانید از با کیفیت ترین خدمات ترجمه در تنها دارالترجمه تخصصی و آنلاین کشور با تعرفه دانشجویی بهره ببرید.

سفارشات خود را به ما بسپارید.

http://suntype.ir

http://suntype.ir
http://suntype.ir

 

30 دیدگاه در “چگونه زبان انگلیسی را بیاموزیم؟(بخش سوم-آموزش Speaking و Listening زبان انگلیسی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *